Зміст
1. Вступ...………………………………………………………………………… с.2
2. Модель бібліотеки нового формату.……………………………………… с.10
2.1. Бібліотека – центр формування компетентного читача
2.2. Бібліотека – шкільний медіацентр……………………………………. с.14
2.3. Бібліотека – майданчик живого спілкування………………………… с.18
2.4. Бібліотека – платформа становлення особистості…………………... с.22
2.5. Бібліотека – осередок збереження національної культури…………. с.25
2.6. Бібліотека – центр волонтерства та соціального партнерства……… с.28
2.7. Бібліотека – територія творчості……………………………………… с.32
3. Дитина і читання в контексті сучасної культурної комунікації
(з досвіду)
3.1. Канал на Youtube – відеобібліотека нового формату……………… с.35
3.2. Соціальні мережі – віртуальний майданчик сучасної комунікації…с.37
3.3. Блог – промоція читання у новому форматі………………………….с.38
3.4. Буктрейлер – новий тренд у просуванні дитячої книжки і читання..с.41
4. Висновки………………………………………………………………… с.42
5. Використані джерела…………………………………………………… с.49
6. Додаток 1………………………………………………………………….. с.51
7. Додатки 2 – 9…………………………………………………………….. DVD
Вступ
Пригадую, як років тридцять тому бібліотека була для мене та моїх друзів справжнім острівком щастя, головним джерелом пізнання, найдосконалішою формою спілкування, втіленням найвибагливішої фантазії та сховищем неймовірних відчуттів.
Спостерігаючи за життям сучасних дітей та підлітків, стає прикро від того, що вони втрачають найцінніший дар книги – насолоду від процесу читання, разом із яким приходить усвідомлення та становлення особистості. Адже, за метафорою американської дослідниці Рудін Сімс Бішоп, книги – це "вікна, двері та дзеркала", через які людина пізнає себе і світ.
Звісно, скромна книгозбірня минулого, у якій завжди панувала тиша, ніяк не може конкурувати з яскравим кіберпростором, де діти мають змогу бути тим, ким хочуть та, щойно щось піде не так, просто натиснути кнопку виходу.
Сьогодні 45% підлітків почуваються щасливішими у віртуальному світі, ніж у своєму повсякденному житті, б'ють на сполох британські дослідники [1].
На мою думку, книга здатна змінити такі тривожні тенденції. Адже саме вона є вагомою та необхідною формою естетики і комунікації сучасного читача. Але для того, щоб книга стала найулюбленішим хобі тінейджерів, потрібно докласти чимало зусиль.
Я впевнена, що у сучасній школі бібліотека може стати живим центром комунікації підлітків, інформаційно-культурним центром, платформою для генерації та реалізації дитячих ідей. Адже шкільна бібліотека зазвичай є першою сходинкою у становленні справжнього читача, книголюба.
Як на мене, підліток прийде тільки тоді до бібліотеки, коли книгозбірня буде мати власне обличчя, привабливий імідж та запропонує читачеві щось цікавіше, ніж комп’ютерні ігри. Настав час рішучих змін і сміливих експериментів, пошуку нетрадиційних ідей і можливостей, упровадження інноваційних форм, методів і технологій, виходу за рамки стереотипів звичної книгозбірні.
Звичайно, для того, щоб щось змінювати, потрібно спершу для себе розібратися в причинах зменшення інтересу сучасної молоді до читання книг.
Узагальнюючи думки провідних експертів українського Центру Дослідження Літератури для Дітей та Юнацтва, зокрема, літературних критиків Т. Качак, І. Славінської та інших, можна відзначити такі причини кризи дитячого читання:
У цивілізованих країнах світу уже давно існують ефективні програми з розвитку дитячого читання. Приміром, у Польщі проблему читання вирішують шляхом модернізації, реорганізації й наповнення фондів бібліотечних закладів.
У США випускають монети з персонажами дитячих книжок, відкривають музеї, реставрують
будинки письменників. Публічні особи, як-от: Опра Вінфрі, Барак Обама чи Еллен Де Ґенерес
розповідають про прочитані дитячі книжки, читають уголос класику. Американське Public
Broadcast Radio транслює аудіозаписи книжкових новинок.
Така промоція читання дає позитивні результати, і кількість книжкових фанатів невпинно збільшується. Тож вважаю, що шкільна бібліотека повинна впроваджувати передовий досвід найкращих промоутерів і таким чином адекватно реагувати на виклики сьогодення. Адже
промоція – це комплекс заходів і засобів, за допомогою яких бібліотека має можливість заявити про себе, про свою діяльність та потреби. Завдяки промоції про бібліотеку може почути кожен, починаючи від найменших школярів, закінчуючи бібліотеками інших країн світу.
Промоція читання (з лат. promotio – просування) – реклама, популяризація читання за допомогою різноманітних форм бібліотечно-бібліографічного обслуговування [2].
найстаріша загальноосвітня школа м. Івано-Франківська зі славетною історією, випускниками якої є відомі письменники, художники та історики України. У школі навчається 405 учнів. Усі вони є мешканцями мікрорайону, найбільшою проблемою якого є віддаленість від центральної частини міста, де знаходяться необхідні для молоді культурно-освітні заклади, бібліотеки, книжкові крамниці.
Отож шкільна бібліотека Івано-Франківської ЗШ І-ІІІ ст. № 6 ім. І. Ревчука, як єдине джерело забезпечення інформаційних потреб учнів, надзвичайно потребує систематичної підтримки та оновлення ресурсів, аби функціонувати ефективніше та відповідати вимогам сьогодення. Поряд із вище зазначеною проблемою існує легко доступний віртуальний простір, здатний заповнити вільний час наших учнів, на що дуже часто жаліються їхні батьки.
Дослідивши міжнародний досвід найпрогресивніших бібліотек, найцікавіші проекти, інтернет-портали та онлайн-ресурси українських громадських активістів, книговидавців, письменників, публічних бібліотек, стає зрозуміло, що питання промоції дитячої книжки і читання у шкільних бібліотеках потребує детального дослідження, пошуку нових ідей, можливостей.
Для того, щоб створити умови для подолання кризи дитячого читання, зробити книгу вагомою та необхідною формою естетики і комунікації сучасного читача, в своїй діяльності ставлю перед собою ряд основних завдань:
Вважаю, що якісна дитяча книжка є вагомою та необхідною формою естетики і комунікації сучасного школяра. Саме тому мета моєї роботи – створення бібліотеки нового формату із власним обличчям та іміджем, яка стане привабливою, неповторною і модною для сучасного читача.
Звісно, щоб досягти поставлених завдань, потрібно наповнити бібліотеку новим змістом. Саме тому я окреслила для себе нові напрямки роботи щодо здійснення промоції дитячої книжки і читання:
Щоб реалізувати поставлені завдання та залучити дітей до читання, у своїй роботі я використовую такі форми і методи:
Варто зазначити, що найбільше захоплення у дітей викликають активні форми бібліотечної роботи з використанням мультимедіа та інтернет-ресурсів.
Саме тому кожен мій захід, бібліотечний урок супроводжується мультимедійною презентацією, віртуальною мандрівкою чи відеопоказом. Діти охоче беруть участь у творчих проектах, виявляючи свої таланти: декламують, співають, майструють, знімають відео, розповідають про свої улюблені книги та пишуть власні поетичні твори!!! Такі інтерактивні форми роботи сприяють неформальному спілкуванню з читачем та створенню позитивного іміджу бібліотеки.
Традиційні:
*індивідуальні: консультації, бесіди, рекомендаційні списки літератури, читацькі щоденники
*групові: літературні ігри, конкурси, брейн-ринги, аукціони, презентації книг
*масові: свята, зустрічі з письменниками
*наочні: навчальні таблиці, виставки та огляди літератури, буклети, тематичні папки, каталоги й картотеки
Інноваційні:
*технології WEB 2. 0 в бібліотеці: відкриті та закриті бібліотечні групи в соціальних мережах ВКонтакте та Facebook, бібліотечний канал на Youtube, бібліотечний блог, бібліотечний сайт, читацькі блоги учнів
*власна відеопродукція: буктрейлери, мультфільми, відеовідгуки, відеопрезентації, ідеофільми
*інтерактивні: інтерактивні читання, КВК-презентації книжок, сторітелінги, майстер-класи, арт-зустрічі, творчі проекти
*ІКТ: віртуальні екскурсії, електронні каталоги, виставки книг, скайп-зустрічі, мультимедійні презентації
*авторська програма "Формування інформаційної культури сучасного читача"
*наочні інновації: мотиваційні постери, айстопери, анонси, прес-релізи, флешбуки
Застосовуючи інноваційні форми та методи у бібліотечній роботі, прогнозуюю такі очікувані результати:
Впровадження інноваційних методів у бібліотечну роботу
Зростання відвідуваності бібліотеки учнями проблемних читацьких груп
Формування комфортного бібліотечного середовища, оновлення дизайну
Усвідомлення цінності книги учнями, формування «моди» на читання та позитивного іміджу
бібліотеки
Збільшення кількості підписників спільнот у соціальних мережах, у блозі, коментарів та
онлайн-спілкування
Поповнення фонду бібліотеки сучасними інформаційними ресурсами
Створення медіатеки та електронної скриньки з власною медіапродукцією
Розширення функціональних можливостей бібліотеки
Виявлення читачів, здатних до творчої діяльності та промоція їх талантів у інтернет просторі
Упровадження інноваційних методів у бібліотечну роботу
Створення ефективних трендів у промоції дитячої книжки і читання
Формування комфортного бібліотечного середовища, оновлення дизайну
Налагодження ефективної співпраці з партнерами та спонсорами
Висвітлення роботи бібліотеки у ЗМІ та у інтернетпросторі
Звичайно, щоб досягти очікуваних результатів, здійснювалась модернізація
бібліотеки Івано-Франківської ЗШ І-ІІІ ст. № 6 та впроваджувались сучасні
форми і методи організації бібліотечної роботи:
2. Модель бібліотеки нового формату
2.1. Бібліотека – центр формування компетентного читача
Прищепіть людині смак до читання і дайте можливість читати, і ви зробите її щасливою.
Сер Джон Хершел
Справді, якісна книга дарує дитині відчуття щастя, адже вона вчить краще розуміти і бачити
навколишній світ, людей, а найголовніше, самого себе.
Але для того, щоб сучасна молодь відчула насолоду від спілкування з книгою, вона повинна
володіти уміннями та навичками читацької культури. Саме тому головною метою бібліотеки
нового формату вважаю формування читацької культури сучасного учня, яке відбувається під час проведення бібліотечних уроків та заходів.
У цьому допомагає розроблена мною програма «Формування інформаційної культури читача»,
затверджена на раді інформаційно- методичного центру управління освіти і науки м. Івано-Франківська 27. 01. 2011 р. (Протокол №1), котра була апробована в школах м. Івано-
Франківська.
Акцент у програмі зроблено на інноваційні форми і методи проведення занять, які представлено в авторському посібнику «Інформаційна культура читача. Програма для учнів 6-7 класів».
Програма включає в себе такі розділи:
1. Історія виникнення і розвитку книги та друкарства
2. Історія виникнення і розвитку бібліотек
3. Довідково-бібліографічний апарат сучасної бібліотеки
4. Робота з книгою та іншими джерелами інформації
5. Знайомство з літературними родами та жанрами
6. Моя улюблена книга
1. Вступ...………………………………………………………………………… с.2
2. Модель бібліотеки нового формату.……………………………………… с.10
2.1. Бібліотека – центр формування компетентного читача
2.2. Бібліотека – шкільний медіацентр……………………………………. с.14
2.3. Бібліотека – майданчик живого спілкування………………………… с.18
2.4. Бібліотека – платформа становлення особистості…………………... с.22
2.5. Бібліотека – осередок збереження національної культури…………. с.25
2.6. Бібліотека – центр волонтерства та соціального партнерства……… с.28
2.7. Бібліотека – територія творчості……………………………………… с.32
3. Дитина і читання в контексті сучасної культурної комунікації
(з досвіду)
3.1. Канал на Youtube – відеобібліотека нового формату……………… с.35
3.2. Соціальні мережі – віртуальний майданчик сучасної комунікації…с.37
3.3. Блог – промоція читання у новому форматі………………………….с.38
3.4. Буктрейлер – новий тренд у просуванні дитячої книжки і читання..с.41
4. Висновки………………………………………………………………… с.42
5. Використані джерела…………………………………………………… с.49
6. Додаток 1………………………………………………………………….. с.51
7. Додатки 2 – 9…………………………………………………………….. DVD
Вступ
Пригадую, як років тридцять тому бібліотека була для мене та моїх друзів справжнім острівком щастя, головним джерелом пізнання, найдосконалішою формою спілкування, втіленням найвибагливішої фантазії та сховищем неймовірних відчуттів.
Спостерігаючи за життям сучасних дітей та підлітків, стає прикро від того, що вони втрачають найцінніший дар книги – насолоду від процесу читання, разом із яким приходить усвідомлення та становлення особистості. Адже, за метафорою американської дослідниці Рудін Сімс Бішоп, книги – це "вікна, двері та дзеркала", через які людина пізнає себе і світ.
Звісно, скромна книгозбірня минулого, у якій завжди панувала тиша, ніяк не може конкурувати з яскравим кіберпростором, де діти мають змогу бути тим, ким хочуть та, щойно щось піде не так, просто натиснути кнопку виходу.
Сьогодні 45% підлітків почуваються щасливішими у віртуальному світі, ніж у своєму повсякденному житті, б'ють на сполох британські дослідники [1].
На мою думку, книга здатна змінити такі тривожні тенденції. Адже саме вона є вагомою та необхідною формою естетики і комунікації сучасного читача. Але для того, щоб книга стала найулюбленішим хобі тінейджерів, потрібно докласти чимало зусиль.
Я впевнена, що у сучасній школі бібліотека може стати живим центром комунікації підлітків, інформаційно-культурним центром, платформою для генерації та реалізації дитячих ідей. Адже шкільна бібліотека зазвичай є першою сходинкою у становленні справжнього читача, книголюба.
Як на мене, підліток прийде тільки тоді до бібліотеки, коли книгозбірня буде мати власне обличчя, привабливий імідж та запропонує читачеві щось цікавіше, ніж комп’ютерні ігри. Настав час рішучих змін і сміливих експериментів, пошуку нетрадиційних ідей і можливостей, упровадження інноваційних форм, методів і технологій, виходу за рамки стереотипів звичної книгозбірні.
Звичайно, для того, щоб щось змінювати, потрібно спершу для себе розібратися в причинах зменшення інтересу сучасної молоді до читання книг.
Узагальнюючи думки провідних експертів українського Центру Дослідження Літератури для Дітей та Юнацтва, зокрема, літературних критиків Т. Качак, І. Славінської та інших, можна відзначити такі причини кризи дитячого читання:
- відсутність системного підходу до комплектування фондів шкільних бібліотек сучасною художньою літературою, внаслідок чого вони не спроможні повною мірою задовольнити інформаційні потреби школярів;
- відсутність комплексної довготривалої національної програми розвитку читання, єдиного органу управління системою підтримки читання, системи моніторингу, яка б дозволила виявляти проблемні читацькі групи, визначати мету та пріоритети їхнього розвитку;
- пасивність сім’ї у формуванні читацької активності дітей;
- постійно зростаюча роль альтернативних засобів інформації, розвиток нових моделей і напрямів їх застосування та способів електронної комунікації;
- низький рівень усвідомлення підростаючим поколінням важливості процесу читання;
- відсутність підготовки шкільних педагогів до роботи з розвитку читацької компетентності школярів;
- нездатність шкільних бібліотекарів швидко адаптуватись до нових вимог, відсутність прагнення до самоосвіти та саморозвитку
У цивілізованих країнах світу уже давно існують ефективні програми з розвитку дитячого читання. Приміром, у Польщі проблему читання вирішують шляхом модернізації, реорганізації й наповнення фондів бібліотечних закладів.
У США випускають монети з персонажами дитячих книжок, відкривають музеї, реставрують
будинки письменників. Публічні особи, як-от: Опра Вінфрі, Барак Обама чи Еллен Де Ґенерес
розповідають про прочитані дитячі книжки, читають уголос класику. Американське Public
Broadcast Radio транслює аудіозаписи книжкових новинок.
Така промоція читання дає позитивні результати, і кількість книжкових фанатів невпинно збільшується. Тож вважаю, що шкільна бібліотека повинна впроваджувати передовий досвід найкращих промоутерів і таким чином адекватно реагувати на виклики сьогодення. Адже
промоція – це комплекс заходів і засобів, за допомогою яких бібліотека має можливість заявити про себе, про свою діяльність та потреби. Завдяки промоції про бібліотеку може почути кожен, починаючи від найменших школярів, закінчуючи бібліотеками інших країн світу.
Промоція читання (з лат. promotio – просування) – реклама, популяризація читання за допомогою різноманітних форм бібліотечно-бібліографічного обслуговування [2].
Пошук нових, нетрадиційних ідей і можливостей, створення власних трендів у промоції дитячої книги і читання є надзвичайно актуальною проблемою сьогодення шкільної бібліотеки. Так, президент громадської організації (ГО) «Форум видавців» О. Коваль під час Першого конгресу «Промоція літератури в Україні», який відбувся 21–22 лютого 2015 року в Києві, відзначила нагальну необхідність здійснювати промоцію читання та реорганізовувати бібліотеки, наповнюючи фонд сучасними новинками, підносити престиж української книги, формувати «моду» на читання як альтернативу інших способів вільного проведення часу підростаючого покоління [3].
Івано-Франківська ЗШ І-ІІІ ст. № 6 ім. І. Ревчука – навчальний заклад, який знаходиться у віддаленому мікрорайоні міста, що в недалекому минулому носив назву с. Опришівці. Ценайстаріша загальноосвітня школа м. Івано-Франківська зі славетною історією, випускниками якої є відомі письменники, художники та історики України. У школі навчається 405 учнів. Усі вони є мешканцями мікрорайону, найбільшою проблемою якого є віддаленість від центральної частини міста, де знаходяться необхідні для молоді культурно-освітні заклади, бібліотеки, книжкові крамниці.
Отож шкільна бібліотека Івано-Франківської ЗШ І-ІІІ ст. № 6 ім. І. Ревчука, як єдине джерело забезпечення інформаційних потреб учнів, надзвичайно потребує систематичної підтримки та оновлення ресурсів, аби функціонувати ефективніше та відповідати вимогам сьогодення. Поряд із вище зазначеною проблемою існує легко доступний віртуальний простір, здатний заповнити вільний час наших учнів, на що дуже часто жаліються їхні батьки.
Дослідивши міжнародний досвід найпрогресивніших бібліотек, найцікавіші проекти, інтернет-портали та онлайн-ресурси українських громадських активістів, книговидавців, письменників, публічних бібліотек, стає зрозуміло, що питання промоції дитячої книжки і читання у шкільних бібліотеках потребує детального дослідження, пошуку нових ідей, можливостей.
Для того, щоб створити умови для подолання кризи дитячого читання, зробити книгу вагомою та необхідною формою естетики і комунікації сучасного читача, в своїй діяльності ставлю перед собою ряд основних завдань:
- пошук і впровадженя нових креативних форм, методів, бібліотечних
- ідей та можливостей у просуванні дитячої книжки і читання;
- організація роботи бібліотеки щодо задоволення потреб школярів у
- сучасній книзі та інформації;
- створення власних трендів у промоції дитячої книжки і читання;
- створення моделі шкільної бібліотеки нового формату
Вважаю, що якісна дитяча книжка є вагомою та необхідною формою естетики і комунікації сучасного школяра. Саме тому мета моєї роботи – створення бібліотеки нового формату із власним обличчям та іміджем, яка стане привабливою, неповторною і модною для сучасного читача.
Звісно, щоб досягти поставлених завдань, потрібно наповнити бібліотеку новим змістом. Саме тому я окреслила для себе нові напрямки роботи щодо здійснення промоції дитячої книжки і читання:
- організація та проведення моніторингових досліджень із проблем дитячого читання;
- дослідження книжкового ринку дитячої літератури;
- поповнення фонду шкільної бібліотеки сучасною дитячою літературою, підвищення якості матеріально-технічної бази бібліотеки та створення комфортних умов;
- популяризація сучасної дитячої книжки та читання, знайомство з авторами якісних літературних творів;
- формування моделі бібліотеки нового формату, створення та апробація власних трендів у промоції дитячої книжки і читання;
- створення власної медіапродукції;
- презентація роботи шкільної бібліотеки у інтернет-просторі, популяризація та реклама електронних ресурсів бібліотеки, розробка нових інформаційних послуг для користувачів;
- активізація читацької та творчої активності учнів, формування позитивної мотивації школярів до читання, підвищення рівня читацької культури
Щоб реалізувати поставлені завдання та залучити дітей до читання, у своїй роботі я використовую такі форми і методи:
- пошук і впровадженя нових креативних форм, методів, бібліотечних ідей та можливостей у просуванні дитячої книжки і читання;
- організація роботи бібліотеки щодо задоволення потреб школярів у сучасній книзі та інформації;
- створення власних трендів у промоції дитячої книжки і читання;
- створення моделі шкільної бібліотеки нового формату
Варто зазначити, що найбільше захоплення у дітей викликають активні форми бібліотечної роботи з використанням мультимедіа та інтернет-ресурсів.
Саме тому кожен мій захід, бібліотечний урок супроводжується мультимедійною презентацією, віртуальною мандрівкою чи відеопоказом. Діти охоче беруть участь у творчих проектах, виявляючи свої таланти: декламують, співають, майструють, знімають відео, розповідають про свої улюблені книги та пишуть власні поетичні твори!!! Такі інтерактивні форми роботи сприяють неформальному спілкуванню з читачем та створенню позитивного іміджу бібліотеки.
Традиційні:
*індивідуальні: консультації, бесіди, рекомендаційні списки літератури, читацькі щоденники
*групові: літературні ігри, конкурси, брейн-ринги, аукціони, презентації книг
*масові: свята, зустрічі з письменниками
*наочні: навчальні таблиці, виставки та огляди літератури, буклети, тематичні папки, каталоги й картотеки
Інноваційні:
*технології WEB 2. 0 в бібліотеці: відкриті та закриті бібліотечні групи в соціальних мережах ВКонтакте та Facebook, бібліотечний канал на Youtube, бібліотечний блог, бібліотечний сайт, читацькі блоги учнів
*власна відеопродукція: буктрейлери, мультфільми, відеовідгуки, відеопрезентації, ідеофільми
*інтерактивні: інтерактивні читання, КВК-презентації книжок, сторітелінги, майстер-класи, арт-зустрічі, творчі проекти
*ІКТ: віртуальні екскурсії, електронні каталоги, виставки книг, скайп-зустрічі, мультимедійні презентації
*авторська програма "Формування інформаційної культури сучасного читача"
*наочні інновації: мотиваційні постери, айстопери, анонси, прес-релізи, флешбуки
Застосовуючи інноваційні форми та методи у бібліотечній роботі, прогнозуюю такі очікувані результати:
Впровадження інноваційних методів у бібліотечну роботу
Зростання відвідуваності бібліотеки учнями проблемних читацьких груп
Формування комфортного бібліотечного середовища, оновлення дизайну
Усвідомлення цінності книги учнями, формування «моди» на читання та позитивного іміджу
бібліотеки
Збільшення кількості підписників спільнот у соціальних мережах, у блозі, коментарів та
онлайн-спілкування
Поповнення фонду бібліотеки сучасними інформаційними ресурсами
Створення медіатеки та електронної скриньки з власною медіапродукцією
Розширення функціональних можливостей бібліотеки
Виявлення читачів, здатних до творчої діяльності та промоція їх талантів у інтернет просторі
Упровадження інноваційних методів у бібліотечну роботу
Створення ефективних трендів у промоції дитячої книжки і читання
Формування комфортного бібліотечного середовища, оновлення дизайну
Налагодження ефективної співпраці з партнерами та спонсорами
Висвітлення роботи бібліотеки у ЗМІ та у інтернетпросторі
Звичайно, щоб досягти очікуваних результатів, здійснювалась модернізація
бібліотеки Івано-Франківської ЗШ І-ІІІ ст. № 6 та впроваджувались сучасні
форми і методи організації бібліотечної роботи:
- встановлення сучасного комп’ютера у бібліотеці, підключення його до мережі Інтернет, створення зони WI-FI;
- аналіз міжнародного та вітчизняного досвіду промоції дитячої книги і читання;
- моніторинг читацької активності учнів, проведення досліджень із проблем читання;
- планування роботи з підвищення читацької активності учнів;
- формування читацької культури учнів, застосування інноваційних форм та методів у промоції дитячої книжки і читання;
- творче використання учнями знань, умінь та навичок читацької культури у конкурсах, акціях, проектах, міжнародних ініціативах;
- промоція якісної сучасної дитячої книжки і читання у медіапросторі, ЗМІ;
- створення медіатеки та електронної скриньки з власною медіапродукцією;
- співпраця з волонтерами, партнерами у поповненні бібліотечних фондів;
- оновлення дизайну бібліотеки;
- моніторинг результативності роботи;
- створення бібліотеки нового формату;
- презентація результатів роботи бібліотеки, обмін досвідом
2. Модель бібліотеки нового формату
2.1. Бібліотека – центр формування компетентного читача
Прищепіть людині смак до читання і дайте можливість читати, і ви зробите її щасливою.
Сер Джон Хершел
Справді, якісна книга дарує дитині відчуття щастя, адже вона вчить краще розуміти і бачити
навколишній світ, людей, а найголовніше, самого себе.
Але для того, щоб сучасна молодь відчула насолоду від спілкування з книгою, вона повинна
володіти уміннями та навичками читацької культури. Саме тому головною метою бібліотеки
нового формату вважаю формування читацької культури сучасного учня, яке відбувається під час проведення бібліотечних уроків та заходів.
У цьому допомагає розроблена мною програма «Формування інформаційної культури читача»,
затверджена на раді інформаційно- методичного центру управління освіти і науки м. Івано-Франківська 27. 01. 2011 р. (Протокол №1), котра була апробована в школах м. Івано-
Франківська.
Акцент у програмі зроблено на інноваційні форми і методи проведення занять, які представлено в авторському посібнику «Інформаційна культура читача. Програма для учнів 6-7 класів».
Програма включає в себе такі розділи:
1. Історія виникнення і розвитку книги та друкарства
2. Історія виникнення і розвитку бібліотек
3. Довідково-бібліографічний апарат сучасної бібліотеки
4. Робота з книгою та іншими джерелами інформації
5. Знайомство з літературними родами та жанрами
6. Моя улюблена книга
Комментариев нет:
Отправить комментарий